Stone town

2 augustus 2016 - Kiwengwa, Tanzania

En nu twee dagen stonetown, het oude gedeelte van Zanzibar stad. De reis naar Zanzibar was al bijzonder maar de stad des te meer. Het valt niet mee om het hotel te vinden in de nauwe straatjes die niet op de plattegronden staan. Onze rugzakken zijn loeizwaar door alle "winter Kilimanjaro kleding". Op de berg erg nuttig maar hier een last. Ik kiep bijna om. We vinden ons hotel en dat is een aangenaam hotel waar je ontbijt op een dakterras met uitzicht op stad en zee. T hotel was een gok maar t bevalt dus schrijven we in. We slenteren wat langs zee en stad en zoeken een terras met biertje. Dat valt niet mee; stone town heeft 97 procent moslims en veel zaken zijn alcohol vrij of werken met byob, dit betekent bring your own beer. We kunnen best zonder bier hallo we hebben 6 dagen Kili gedaan zonder een drup maar t zou wel lekker zijn na zoveel gesjouw. We vinden een leuk terras aan zee en genieten. Daarna naar forodhni park: ' na 18:00 verandert dit park in een eetpaleis van allerlei pop up straat eetkraampjes. We kiezen uit allerlei streetfood. De sfeer is super; t is om 19:00 pikkedonker, touristen en Afrikanen, burka's enz mengen zich in een vredige wereld. Want zo zegt elke Tanzaniaan: we are all the same. Zo is t ook echt: elke stam/ soort/ godsdienst respecteert elkaar. Meer dan in ons land. Na een topavond naar t hotel. De volgende dag slenteren we langs markten er is zoveel te zien. De vlees en de vismarkt zijn geweldig: in Nederland werden ze per direct gesloten maar hier hebben we nog geen dag last gehad van t eten. Je kunt hier gemakkelijk verdwalen en dus lukt dat: we zijn uren bezig ( ruim 14 km) om op bekend terrein te komen. Tanzanianen zijn beleefd; als ze geen antwoord weten geven Ze wel antwoord: dan maar de foute route...

Lunch: we eten eindelijk geen kip meer maar vooral octopus enz. 'S avonds eten in een top Swahili restaurant ons eerste "dure" etentje maar de moeite waard. Morgen (2 aug ja broer je verjaardag) op naar kiwengwa voor de laatste relax strand dagen.